Selskabet (som defineret i Brugeraftalen) leverer Tjenester og Software (som defineret i Brugeraftalen) som et underholdningstilbud til brugerne. Selskabet leverer et ansvarligt spillemiljø til brugerne. Det er Selskabets ønske, at brugerne betragter og anvender Selskabets Tjenester og Software som underholdning. Selskabet er ikke ansvarligt for noget direkte eller indirekte tab, som brugeren måtte lide i forbindelse med brug af Selskabets Tjenester og Software. Selskabet stiller værktøjer til rådighed for alle brugere, således at de kan begrænse og administrere deres spil – men det er brugeren selv der er ansvarlig for vurdering af hvor store beløb brugeren er villig til at risikere.
Selskabet har som ansvarlig spilleudbyder et medansvar for, at forebygge tvangs- og vanedannede brug af Selskabets Tjenester og Software samt at forhindre mindreåriges adgang dertil.
I den forbindelse har Selskabet implementeret følgende virksomhedspolitikker og -værktøjer:
Politikkerne vil blive beskrevet nærmere nedenfor:
For at indgå væddemål hos Selskabet skal brugeren registreres som kunde hos Selskabet. Når en bruger registres indhentes der oplysninger om vedkommendes identitet, herunder navn, adresse og CPR-nummer (eller anden lignende dokumentation, hvis den pågældende bruger ikke har et CPR-nummer). Selskabet forbeholder sig retten til at efterspørge yderligere dokumentation, såfremt det skønnes nødvendigt for at bekræfte brugerens identitet. Indtil de nævnte oplysninger er kontrolleret, kan der alene åbnes en midlertidig spilkonto. Der kan ikke udbetales midler fra den midlertidige spilkonto og der kan maksimalt indbetales kr. 10.000 på spilkontoen.
En bruger som er opført i registeret over frivilligt udelukkede spillere (”ROFUS”) kan hverken oprette en normal eller en midlertidig spilkonto hos Selskabet.
I overensstemmelse med Spilleloven tillader Selskabet ikke, at personer under 18 år gør brug af Selskabets Tjenester og Software.
Selskabets hjemmeside er designet, således at det ikke tiltrækker børn og unge. Selskabet yder en aktiv indsats for at begrænse og spore personer under 18 år, som forsøger at spille på Selskabets hjemmesider. Selskabet anvender sofistikerede verificeringssystemer, som kan identificere mindreårige, som forsøger at anvende Tjenesterne og Software.
Selskabet opfordrer til, at spillevirksomheder og forældre samarbejder om at beskytte børn mod at spille. Hvis forældrene ønsker at sikre at deres børn færdes sikkert på internettet, så anbefales det, at du installerer et softwarefilter, der kan blokere mindreårige fra at tilgå visse hjemmesider og programmer.
Herunder findes links til sådanne udbydere og software:
Derudover opfordrer selskabet til, at forældrene tager en dialog med deres børn omkring gambling, herunder online væddemål og kasinoer.
Tips til forældre:
Selskabet tilbyder sine spil som et underholdningstilbud. Selskabet anerkender dog, at på trods af, at de fleste brugere spiller for underholdningens skyld er der et lille antal af den voksne befolkning som oplever problemer med spilleafhængighed (ludomani).
Selskabet har implementeret en række foranstaltninger for at håndtere problemet:
Husk:
Som så meget andet kan et overforbrug af ting, der bør nydes med måde, have ødelæggende konsekvenser.
Hvis du har mistanke om, at du muligvis har et afhængighedsproblem, kan du kontakte en af de organisationer som tilbyder hjælp og vejledning. Husk på, at du altid har nogen at tale med.
StopSpillet er Spillemyndighedens hjælpelinje om spilafhængighed. StopSpillet er for alle, der har brug for råd og vejledning om ansvarligt spil og spilafhængighed. Du kan til enhver tid kontakte rådgivere hos StopSpillet for råd og vejledning på telefon 70 22 28 25.
Center for Ludomani er en organisation, der tilbyder information, råd og vejledning til alle, der lider af et gambling-problem. Du kan kontakte Center for Ludomani på telefon 70 11 18 10 (mandag til onsdag i tidsrummet 8.30-15.30, torsdag i tidsrummet 8.30-17.00 og fredag i tidsrummet 9.00-12.00). Du kan også besøge Center for Ludomanis hjemmeside på http://ludomani.dk/.
Du kan også søge professionel hjælp hos følgende organisationer:
Er du bekymret over dine spillevaner, eller vil du vide mere om tegn på ludomani, kan du tage denne test.
Som bruger hos Selskabet og/eller 888 skal du fastsætte dine indbetalingsgrænser, inden spil kan påbegyndes. Udover det, så stiller Selskabet værktøjer til rådighed der, som en del af Selskabets strategi, hjælper dig med at kontrollere den mængde penge, du bruger til at spille for på Selskabets hjemmesider. Indskudsgrænserne kan justeres til at være daglige, ugentlige eller månedlige. Du kan selv indstille indbetalingsgrænser for den pågældende spiltype og når som helst anmode om at få dem justeret. Hvis du ønsker at hæve dine indbetalingsgrænser, kan dette først få virkning efter 24 timer. Hvis du ønsker at ændre dine indbetalingsgrænser, kan du kontakte Selskabets medlemssupportteam, og en repræsentant står klar til at hjælpe dig med at indstille grænserne. Medlemssupport er tilgængelig over telefonen og e-mail alle hverdage mellem 10.00-22.00, og lørdag - søndag mellem 10.00 – 18.00. Du kan indstille dine egne indskudsgrænser og når som helst anmode om at justere dem via ”kassen”. Bemærk venligst, at såfremt du har mere end en spilkonto åben hos os, kan din indbetalingsgrænse implementeres på alle disse spilkonti. Såfremt du ønsker at benytte dig af denne mulighed, bedes du kontakte medlemssupportteamet.
Ved at besvare disse korte spørgsmål, kan vi hjælpe dig med at indstille grænserne, så de er rigtige for dig:
Benyt dine svar til at beslutte, hvor meget du vil tillade dig selv at spille pr. dag, pr. uge eller pr. måned.
I løbet af din spilsession, forbeholder Selskabet sig ret til at bruge personlige oplysninger om dig til at give dig aktivitetsadvarsler vedrørende din brug af Tjenesten. Aktivitetsadvarslerne vil indeholde en angivelse af dit tidsforbrug for din aktuelle spilsession samt en beløbsangivelse af dine gevinster og tab. Din aktuelle spilsession løber fra tidspunktet for dit log-in indtil aktivitetsadvarslens fremkomst.
Medmindre du aktivt selv indstiller frekvensen for Selskabets fremsendelse af aktivitetsadvarsler, vil Selskabet fremsende aktivitetsadvarsler hver time. Du vil have mulighed for at stoppe din spilaktivitet øjeblikkeligt, hvis du ikke længere finder dit spil ansvarligt. Hvis du ønsker at stoppe din spilaktivitet øjeblikkeligt ved fremkomsten af en aktivitetsadvarsel, skal du følge anvisningerne i aktivitetsadvarslen.
Selskabets hjemmeside er designet således, at du under ”Indstillinger” har mulighed for at administrere dine udbetalinger. Du finder funktionen under ”Indstillinger”, som findes på din menu i øverste højre hjørne af skærmen.
Såfremt du vælger af deaktivere funktionen, vil du ikke længere have adgang til, at annullere de udbetalinger du har foretaget eller anmodet om.
Hvis du vælger at tilslutte funktionen igen, vil den ændrede indstilling først træde i kraft 7 dage efter du har foretaget ændringen. Muligheden for at annullere en udbetaling, vil derfor først fremkomme efter 7 dage.
Du skal være opmærksom på, at de indstillinger som du foretager for dette alene er gældende for den konto du har på denne spilleside, og ikke for andre af vores spillesider.
Såfremt du føler, at Selskabets reklamemateriale opfordrer dig til at spille mere, end du ønsker, så send os gerne en skriftlig anmodning om at framelde dig vores reklameliste via kontakt@888.dk.
Hvis du på noget tidspunkt bliver bekymret over din spilleadfærd, kan du nemt anmode om enten en pause, midlertidig udelukkelse eller permanent udelukkelse.
Du kan altid bede om udelukkelse fra onlinespil i 24 timer – en såkaldt cool down periode (”Afkølingsperide”).
Du har derudover mulighed for midlertidigt at udelukke dig selv i 6 måneder.
Ved at kontakte vores medlemssupport, kan du også udelukke dig selv i henholdsvis 1 år eller 5 år. Du har også mulighed for permanent at udelukke dig selv.
Under pauseperioden gælder restriktionerne på din spilkonto kun den spiltype, som du har anmodet om at begrænse. Såfremt du åbner nye spilkonti under din pauseperiode, vil sådanne spilkonti også blive blokeret, så snart de opdages. Derudover vil Selskabet foretage alle rimelige foranstaltninger for at sikre, at du ikke modtager reklamemateriale i denne periode.
Under den midlertidige frivillige eksklusion opretholdes adgangsblokeringen, og denne kan ikke ændres i perioden. Du skal ringe til Selskabets medlemssupportteam for at genaktivere din spilkonto, når perioden er slut. Bemærk venligst, at der går 24 timer fra det tidspunkt, hvor du fremsætter anmodningen om genaktivering af adgang og til du igen har adgang til din spilkonto.
Såfremt du vælger frivilligt at ekskludere dig selv fra Selskabets platform, lukker Selskabet alle de spilkonti, der er registreret i dit navn. Selskabet opfordrer til at kontakte medlemssupportteamet for at sikre, at alle dine spilkonti hos Selskabet er blevet lukket. Selskabet henstiller derudover til, at brugeren bør overveje frivillig eksklusion fra andre online spiludbydere, hvor denne har en spilkonto.
Ved frivilligt at ekskludere dig selv fra nogen af Selskabets hjemmesider, accepteres det, at Selskabet lukker din spilkonto og refunderer eventuelle kontante beløb, du måtte have stående på sådanne spilkonti, i overensstemmelse med Brugeraftalen. Du vil under din frivillige eksklusionsperiode blive nægtet adgang til at åbne eller benytte en ny spilkonto på alle af Selskabets hjemmesider, indtil den frivillige eksklusion ophører, og den oprindelige spilkonto genåbnes. Såfremt du ikke overholder det foregående, forbeholder Selskabet sig retten til at blokere alle nye spilkonti, du måtte åbne, annullere eventuelle alle indbetalinger der er blevet gennemført til sådanne spilkonti. Selskabet fraskriver sig ethvert ansvar for at refundere beløb, som du måtte have væddet eller vundet via en sådan spilkonto.
Såfremt du ønsker at benytte den frivillige eksklusionsfunktion, kan du tilgå denne via ”min konto” eller ved at ringe til medlemssupportteamet, som er tilgængeligt på telefonen hverdage ml. 10-22, og lørdag - søndag ml. 10 – 18.
ROFUS er Spillemyndighedens Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere.
Registrering i ROFUS er frivilligt og sker på brugerens eget initiativ. En registrering i ROFUS er personlig, og du kan derfor kun registrere dig selv. Du kan når som helst registrere dig i ROFUS, således at du bliver midlertidigt eller permanent ekskluderet fra at spille onlinespil i Danmark.
Udelukkelsen vil omfatte alt onlinespil med indsats og alle danske fysiske kasinoer
Ved registrering samtykker du til, at spiludbyderne kan behandle dine data, hvis du forsøger at logge på eller oprette en ny spilkonto. Spillemyndigheden tager forbehold for eventuelle tekniske fejl i ROFUS og kan således ikke holdes ansvarlig for dette.
Din registrering i ROFUS kan ikke efterfølgende fortrydes eller annulleres.
Hvis du overvejer at lade dig registrere i ROFUS kan du stille dig selv nedenstående fire spørgsmål:
Hvis du kan svare ”ja” til mindst ét af ovenstående spørgsmål, anbefaler vi dig at tage en pause fra spil og søge professionel hjælp hos en af førnævnte kontakter.
Hvis du downloader en af Selskabets applikationer til din enhed, og du accepterer at modtage push-notifikationer, vil det ikke være teknisk muligt fra Selskabets side at blokere dig fra at modtage sådanne notifikationer. Dette gælder også hvis du vælger frivilligt at ekskludere dig selv fra nogen af Selskabets hjemmesider.
Den eneste måde, hvorpå man kan undgå at modtage sådanne notifikationer, er ved at ændre indstillingerne på selve enheden.
Du kan også benytte dig af nedenstående software, som blokerer din computer fra at tilgå online gambling-hjemmesider via din browser:
Spilleren er berettiget til at anvende værktøjerne som anført i denne politik for ansvarligt spil. Henvendelser til Selskabet om brug af de værktøjer, som stilles til rådighed skal ske via e-mail eller telefon.
Selskabet er ikke forpligtet til at behandle henvendelser vedrørende ansvarligt spil, herunder om muligheden for selvregulering, selvudelukkelse og pause fra spil sendt via SMS, WhatsApp eller lignende og via sociale netværk.
Klik her for yderligere vejledning.