ANSVARLIGT SPIL

Selskabet (som defineret i Brugeraftalen) leverer Tjenester og Software (som defineret i Brugeraftalen) som et underholdningstilbud til brugerne. Selskabet leverer et ansvarligt spillemiljø til brugerne. Det er Selskabets ønske, at brugerne betragter og anvender Selskabets Tjenester og Software som underholdning. Selskabet er ikke ansvarligt for noget direkte eller indirekte tab, som brugeren måtte lide i forbindelse med brug af Selskabets Tjenester og Software. Selskabet stiller værktøjer til rådighed for alle brugere, således at de kan begrænse og administrere deres spil – men det er brugeren selv der er ansvarlig for vurdering af hvor store beløb brugeren er villig til at risikere.

Selskabet har som ansvarlig spilleudbyder et medansvar for, at forebygge tvangs- og vanedannede brug af Selskabets Tjenester og Software samt at forhindre mindreåriges adgang dertil.

I den forbindelse har Selskabet implementeret følgende virksomhedspolitikker og -værktøjer:

  • Legitimationsprocedure
  • Beskyttelse af mindreårige
  • Forebyggelse af ludomani
  • Selvregulering
  • Frivillig eksklusion

Politikkerne vil blive beskrevet nærmere nedenfor:


Legitimationsprocedure

For at indgå væddemål hos Selskabet skal brugeren registreres som kunde hos Selskabet. Når en bruger registres indhentes der oplysninger om vedkommendes identitet, herunder navn, adresse og CPR-nummer (eller anden lignende dokumentation, hvis den pågældende bruger ikke har et CPR-nummer). Selskabet forbeholder sig retten til at efterspørge yderligere dokumentation, såfremt det skønnes nødvendigt for at bekræfte brugerens identitet. Indtil de nævnte oplysninger er kontrolleret, kan der alene åbnes en midlertidig spilkonto. Der kan ikke udbetales midler fra den midlertidige spilkonto og der kan maksimalt indbetales kr. 10.000 på spilkontoen.

En bruger som er opført i registeret over frivilligt udelukkede spillere (”ROFUS”) kan hverken oprette en normal eller en midlertidig spilkonto hos Selskabet.


Beskyttelse af mindreårige (18+)

Beskyttelse af mindreårige

I overensstemmelse med Spilleloven tillader Selskabet ikke, at personer under 18 år gør brug af Selskabets Tjenester og Software.

Selskabets hjemmeside er designet, således at det ikke tiltrækker børn og unge. Selskabet yder en aktiv indsats for at begrænse og spore personer under 18 år, som forsøger at spille på Selskabets hjemmesider. Selskabet anvender sofistikerede verificeringssystemer, som kan identificere mindreårige, som forsøger at anvende Tjenesterne og Software.

Selskabet opfordrer til, at spillevirksomheder og forældre samarbejder om at beskytte børn mod at spille. Hvis forældrene ønsker at sikre at deres børn færdes sikkert på internettet, så anbefales det, at du installerer et softwarefilter, der kan blokere mindreårige fra at tilgå visse hjemmesider og programmer.

Herunder findes links til sådanne udbydere og software:

Derudover opfordrer selskabet til, at forældrene tager en dialog med deres børn omkring gambling, herunder online væddemål og kasinoer.


Tips til forældre:

  • Lad ikke dine børn benytte computeren uden opsyn, når Selskabets Tjenester og Software kører. Du bør være ekstra opmærksom på, at dine børn ikke tilgår Selskabets ydelser via dine enheder.
  • Beskyt dine spilprogrammer med kodeord.
  • Lad ikke personer under 18 år deltage i gambling-aktiviteter.
  • Opbevar dit brugernavn, kodeord og betalingsdetaljer uden for børns rækkevidde.
  • Oplys dine børn om reglerne og om de potentielle konsekvenser ved mindreåriges spil.
  • Sæt grænser for, hvor lang tid dine børn må være online.
  • Vær særligt opmærksom på mindreåriges brug af faciliteter så som mobilenheder.
  • I det tilfælde at du kender en person under 18, som er registreret hos os, bedes du kontakte Selskabets driftsafdeling på Kontakt@888.dk.

Forebyggelse af spilleafhængighed (ludomani)

Selskabet tilbyder sine spil som et underholdningstilbud. Selskabet anerkender dog, at på trods af, at de fleste brugere spiller for underholdningens skyld er der et lille antal af den voksne befolkning som oplever problemer med spilleafhængighed (ludomani).

Selskabet har implementeret en række foranstaltninger for at håndtere problemet:

  1. Brugeren skal fastsætte en indbetalingsgrænse, inden spil kan påbegyndes. Brugeren kan vælge imellem en daglig, ugentlig eller månedlig indbetalingsgrænse.
  2. Selskabet har et uddannelsesprogram og en række politikker, som sikre, at medarbejdere er bekendt med metoder og teknikker, således at de kan at genkende og træffe de nødvendige foranstaltninger, når de identificerer tvangsagtig gambling eller mindreårige, der spiller.
  3. Selskabet vil løbende følge dine aktiviteter med henblik på at kunne identificere ændringer i spillemønstre eller tegn på problematisk adfærd. Selskabet har interne procedure som sikre, at Selskabet kontakter dig og om nødvendigt suspenderer eller lukker din konto, såfremt Selskabet finder, at din spilleadfærd er problematisk.
  4. Selskabet har implementeret et frivilligt eksklusionsprogram, som er nemt at bruge, til personer, som kan have brug for Selskabets hjælp. I henhold til dette program, kan du anmode om midlertidig eller endelig udelukkelse fra Selskabets spil. På din anmodning kan vi annullere dit medlemskab og forhindre dig i at få adgang til Selskabets hjemmeside.
  5. Du kan selv regulere din indbetalingsgrænse. Såfremt du ønsker at forhøje din allerede fastsatte grænse, kan denne forhøjelse først træde i kraft efter 24 timer.
  6. På din anmodning fjerner Selskabet dit navn fra Selskabets mailliste.

Husk:

  • Selskabets Tjenester og Software er en underholdningsform. Spillene er ikke en direkte adgang til hurtig rigdom eller til at kunne betale eventuel gæld.
  • Gambling er hasardspil. Der er ikke nogen vindergaranterede formularer.
  • Vær sikker på, at beslutningen om at spille er din.
  • Spil med omtanke. Forsøg aldrig at jagte dine tab og spil aldrig mere end du kan tåle at tabe.
  • Tjek jævnligt de beløb, du bruger, via ”kassen”.
  • Vær sikker på, at du kender reglerne til de spil, du spiller.

Som så meget andet kan et overforbrug af ting, der bør nydes med måde, have ødelæggende konsekvenser.


Råd og vejledning

Hvis du har mistanke om, at du muligvis har et afhængighedsproblem, kan du kontakte en af de organisationer som tilbyder hjælp og vejledning. Husk på, at du altid har nogen at tale med.

StopSpillet er Spillemyndighedens hjælpelinje om spilafhængighed. StopSpillet er for alle, der har brug for råd og vejledning om ansvarligt spil og spilafhængighed. Du kan til enhver tid kontakte rådgivere hos StopSpillet for råd og vejledning på telefon 70 22 28 25.

Center for Ludomani er en organisation, der tilbyder information, råd og vejledning til alle, der lider af et gambling-problem. Du kan kontakte Center for Ludomani på telefon 70 11 18 10 (mandag til onsdag i tidsrummet 8.30-15.30, torsdag i tidsrummet 8.30-17.00 og fredag i tidsrummet 9.00-12.00). Du kan også besøge Center for Ludomanis hjemmeside på http://ludomani.dk/.

Du kan også søge professionel hjælp hos følgende organisationer:

Er du bekymret over dine spillevaner, eller vil du vide mere om tegn på ludomani, kan du tage denne test.


Selvregulering

Som bruger hos Selskabet og/eller 888 skal du fastsætte dine indbetalingsgrænser, inden spil kan påbegyndes. Udover det, så stiller Selskabet værktøjer til rådighed der, som en del af Selskabets strategi, hjælper dig med at kontrollere den mængde penge, du bruger til at spille for på Selskabets hjemmesider. Indskudsgrænserne kan justeres til at være daglige, ugentlige eller månedlige. Du kan selv indstille indbetalingsgrænser for den pågældende spiltype og når som helst anmode om at få dem justeret. Hvis du ønsker at hæve dine indbetalingsgrænser, kan dette først få virkning efter 24 timer. Hvis du ønsker at ændre dine indbetalingsgrænser, kan du kontakte Selskabets medlemssupportteam, og en repræsentant står klar til at hjælpe dig med at indstille grænserne. Medlemssupport er tilgængelig over telefonen og e-mail alle hverdage mellem 10.00-22.00, og lørdag - søndag mellem 10.00 – 18.00. Du kan indstille dine egne indskudsgrænser og når som helst anmode om at justere dem via ”kassen”. Bemærk venligst, at såfremt du har mere end en spilkonto åben hos os, kan din indbetalingsgrænse implementeres på alle disse spilkonti. Såfremt du ønsker at benytte dig af denne mulighed, bedes du kontakte medlemssupportteamet.

Ved at besvare disse korte spørgsmål, kan vi hjælpe dig med at indstille grænserne, så de er rigtige for dig:

  • Hvad udgør et rimeligt tab for dig?
  • Hvor ofte spiller du?
  • Hvor lang tid du bruger på hver spillesession?

Benyt dine svar til at beslutte, hvor meget du vil tillade dig selv at spille pr. dag, pr. uge eller pr. måned.

I løbet af din spilsession, forbeholder Selskabet sig ret til at bruge personlige oplysninger om dig til at give dig aktivitetsadvarsler vedrørende din brug af Tjenesten. Aktivitetsadvarslerne vil indeholde en angivelse af dit tidsforbrug for din aktuelle spilsession samt en beløbsangivelse af dine gevinster og tab. Din aktuelle spilsession løber fra tidspunktet for dit log-in indtil aktivitetsadvarslens fremkomst.

Medmindre du aktivt selv indstiller frekvensen for Selskabets fremsendelse af aktivitetsadvarsler, vil Selskabet fremsende aktivitetsadvarsler hver time. Du vil have mulighed for at stoppe din spilaktivitet øjeblikkeligt, hvis du ikke længere finder dit spil ansvarligt. Hvis du ønsker at stoppe din spilaktivitet øjeblikkeligt ved fremkomsten af en aktivitetsadvarsel, skal du følge anvisningerne i aktivitetsadvarslen.


Administration af udbetalinger

Selskabets hjemmeside er designet således, at du under ”Indstillinger” har mulighed for at administrere dine udbetalinger. Du finder funktionen under ”Indstillinger”, som findes på din menu i øverste højre hjørne af skærmen.

Såfremt du vælger af deaktivere funktionen, vil du ikke længere have adgang til, at annullere de udbetalinger du har foretaget eller anmodet om.

Hvis du vælger at tilslutte funktionen igen, vil den ændrede indstilling først træde i kraft 7 dage efter du har foretaget ændringen. Muligheden for at annullere en udbetaling, vil derfor først fremkomme efter 7 dage.

Du skal være opmærksom på, at de indstillinger som du foretager for dette alene er gældende for den konto du har på denne spilleside, og ikke for andre af vores spillesider.


Frivillig udelukkelse og pause

Såfremt du føler, at Selskabets reklamemateriale opfordrer dig til at spille mere, end du ønsker, så send os gerne en skriftlig anmodning om at framelde dig vores reklameliste via kontakt@888.dk.

Hvis du på noget tidspunkt bliver bekymret over din spilleadfærd, kan du nemt anmode om enten en pause, midlertidig udelukkelse eller permanent udelukkelse.

Du kan altid bede om udelukkelse fra onlinespil i 24 timer – en såkaldt cool down periode (”Afkølingsperide”).

Du har derudover mulighed for midlertidigt at udelukke dig selv i 6 måneder.

Ved at kontakte vores medlemssupport, kan du også udelukke dig selv i henholdsvis 1 år eller 5 år. Du har også mulighed for permanent at udelukke dig selv.

Under pauseperioden gælder restriktionerne på din spilkonto kun den spiltype, som du har anmodet om at begrænse. Såfremt du åbner nye spilkonti under din pauseperiode, vil sådanne spilkonti også blive blokeret, så snart de opdages. Derudover vil Selskabet foretage alle rimelige foranstaltninger for at sikre, at du ikke modtager reklamemateriale i denne periode.

Under den midlertidige frivillige eksklusion opretholdes adgangsblokeringen, og denne kan ikke ændres i perioden. Du skal ringe til Selskabets medlemssupportteam for at genaktivere din spilkonto, når perioden er slut. Bemærk venligst, at der går 24 timer fra det tidspunkt, hvor du fremsætter anmodningen om genaktivering af adgang og til du igen har adgang til din spilkonto.

Såfremt du vælger frivilligt at ekskludere dig selv fra Selskabets platform, lukker Selskabet alle de spilkonti, der er registreret i dit navn. Selskabet opfordrer til at kontakte medlemssupportteamet for at sikre, at alle dine spilkonti hos Selskabet er blevet lukket. Selskabet henstiller derudover til, at brugeren bør overveje frivillig eksklusion fra andre online spiludbydere, hvor denne har en spilkonto.

Ved frivilligt at ekskludere dig selv fra nogen af Selskabets hjemmesider, accepteres det, at Selskabet lukker din spilkonto og refunderer eventuelle kontante beløb, du måtte have stående på sådanne spilkonti, i overensstemmelse med Brugeraftalen. Du vil under din frivillige eksklusionsperiode blive nægtet adgang til at åbne eller benytte en ny spilkonto på alle af Selskabets hjemmesider, indtil den frivillige eksklusion ophører, og den oprindelige spilkonto genåbnes. Såfremt du ikke overholder det foregående, forbeholder Selskabet sig retten til at blokere alle nye spilkonti, du måtte åbne, annullere eventuelle alle indbetalinger der er blevet gennemført til sådanne spilkonti. Selskabet fraskriver sig ethvert ansvar for at refundere beløb, som du måtte have væddet eller vundet via en sådan spilkonto.

Såfremt du ønsker at benytte den frivillige eksklusionsfunktion, kan du tilgå denne via ”min konto” eller ved at ringe til medlemssupportteamet, som er tilgængeligt på telefonen hverdage ml. 10-22, og lørdag - søndag ml. 10 – 18.


ROFUS

ROFUS er Spillemyndighedens Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere.

Registrering i ROFUS er frivilligt og sker på brugerens eget initiativ. En registrering i ROFUS er personlig, og du kan derfor kun registrere dig selv. Du kan når som helst registrere dig i ROFUS, således at du bliver midlertidigt eller permanent ekskluderet fra at spille onlinespil i Danmark.

Udelukkelsen vil omfatte alt onlinespil med indsats og alle danske fysiske kasinoer

Ved registrering samtykker du til, at spiludbyderne kan behandle dine data, hvis du forsøger at logge på eller oprette en ny spilkonto. Spillemyndigheden tager forbehold for eventuelle tekniske fejl i ROFUS og kan således ikke holdes ansvarlig for dette.

Din registrering i ROFUS kan ikke efterfølgende fortrydes eller annulleres.

Hvis du overvejer at lade dig registrere i ROFUS kan du stille dig selv nedenstående fire spørgsmål:

  • Forstyrrer dine spillevaner dit arbejde eller andre forpligtelser?
  • Forsøger du at gøre op for tidligere tab som følge af gambling?
  • Er du ved at komme dig oven på et afhængighedsproblem?
  • Spiller du under indflydelse af alkohol eller andre stoffer?

Hvis du kan svare ”ja” til mindst ét af ovenstående spørgsmål, anbefaler vi dig at tage en pause fra spil og søge professionel hjælp hos en af førnævnte kontakter.


Push beskeder på din smartphone

Hvis du downloader en af Selskabets applikationer til din enhed, og du accepterer at modtage push-notifikationer, vil det ikke være teknisk muligt fra Selskabets side at blokere dig fra at modtage sådanne notifikationer. Dette gælder også hvis du vælger frivilligt at ekskludere dig selv fra nogen af Selskabets hjemmesider.

Den eneste måde, hvorpå man kan undgå at modtage sådanne notifikationer, er ved at ændre indstillingerne på selve enheden.

Du kan også benytte dig af nedenstående software, som blokerer din computer fra at tilgå online gambling-hjemmesider via din browser:


Brug af værktøjer

Spilleren er berettiget til at anvende værktøjerne som anført i denne politik for ansvarligt spil. Henvendelser til Selskabet om brug af de værktøjer, som stilles til rådighed skal ske via e-mail eller telefon.

Selskabet er ikke forpligtet til at behandle henvendelser vedrørende ansvarligt spil, herunder om muligheden for selvregulering, selvudelukkelse og pause fra spil sendt via SMS, WhatsApp eller lignende og via sociale netværk.


Support:

Klik her for yderligere vejledning.